Ce site est une archive. Pour les actualités veuillez consulter le site Tout Corps d'État

  • Supersonic "A tribute to Sun Ra" Samedi 25 mai à Bagneux

    Sun Ra c’est une idée forte, profonde, bien au delà de la musique. Son esprit, son amour et sa folie restent indémodables et il est connu pour être le plus populaire des freejazzmen. Mais c’est avant tout un musicien et un compositeur de génie qui a goûté et sublimé tous les genres musicaux.
  • Missing Time : Nouvelles chroniques

    Basse en tête et bien en mains, fortement pulsative de préférence, F. Galiay suit le fil de son instrument aux confins de l’improvisation collective ou via la musique électro-acoustique.
  • Big (drum&bass) : "Apokálupsis" nouvel album

    Le mot « apocalypse » est la transcription du terme grec (ἀποκάλυψις / apokálupsis) signifiant « dévoilement » ou « révélation ».
    Apokálupsis est l’œuvre de maturité de ce duo. Le voile est levé, le propos clair, radical et opiniâtre.

Actualités précédentes : Pages ... | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | ...

_____________________________________________________________________________________________________________

Frederick Galiay

Basse électrique, composition, images.

Missing Time

A composition/installation for electric bass, composed by Frederick Galiay.

Missing Time is a composition in eight parts, for a soloist playing the electric bass, in interaction with a device of active sound recording (and for the live version, an interpreter in acousmonium).

The bass is put on the ground, played by a single instrumentalist, with diverse items (bows, metals, resonators…) and the electric signal, divided into two circuits, is also modulated by the instrumentalist.

Both different signals are managed towards two independent systems of diffusion. Every amplifier is then "taken back" by several points of recording.

In the studio version, the reorganization of these multiple points of view of the same music uses techniques and tools of the electroacoustic music, emphasizing a frequency spatializing.

The general aesthetics of the work came, largely, from the fascination of the composer for the obstinacy of the music of ceremonies of the monks Bonpo and more generally from the mystic music of extreme east.

Frederick Galiay wished to move closer, deliberately, the divine revelations to the aliens instructions.

The eight movements of the opus symbolize, in a metaphoric way (and rather freely), the eight phases we find almost systematically in testimonies of abducted.

The process of decomposition of the sound is thought in an immaterial space which exceeds the instrument and the musician in a meditative zone, creating a spatial and temporal gap, a space in the material which modulates the space creating the illusion of missing time...

Missing Time part 1 :




Faire un commentaire sur cet article

Contact