-
1 concert , 2 sets , 1 quartet, 1 duo, 5 musiciens
4 guitares, 1 contrebasse
-
« Dieu, comme son nom l’indique, est un outrage permanent à ce qu’il faut faire ou nourrir pour faire de la musique »
-
Samedi 27 juillet - Impro Jazz Fillols (Pyrénées-Orientales)
Franck Vaillant : batterie Aymeric Avice : trompette Jean-Sébastien Mariage : guitare Arnaud Roulin : claviers
-
Eglise Saint-Merry
Rendez-Vous Contemporains de Saint Merry
76 rue de la Verrerie, 75004 Paris
-
Deux duos :
Yuko Oshima : batterie Jean-Sébastien Mariage : guitare électrique
Christian Alvear : guitare Seigiro Murayama : caisse claire
_____________________________________________________________________________________________________________
Jean-Sébastien Mariage
Guitar
Beyond a few famous guitarists (amplified) in the history of jazz, the great development of sound qualities of the electric guitar was mainly initiated by rock guitarists, often through unconscious and unpremeditated experiences. But the possibilities that these musicians have proved are today consciously extended by many avant-garde guitarists who can not be assimilated to rock or jazz or electronic music, but are in the center of development and concerns of all these musical forms, with as an anchor point: improvisation. Jean-Marc Montera, Stephan Wittwer and now Jean-Sébastien Mariage are, among others, part of this family of musicians who perpetuate the clearing and in one way or another, using new technologies or new materials are developing the instrument, transcend it, open it to unexpected sound, to unsuspected music. From Hendrix to Bailey, the electric guitar has become an instrument able to call into question preconceived notions about the real nature of music and sound and its true artistic and political functions.
Théo Jarrier
An imposing sound, a biting distortion, shrill and massive attacks, living disruptions, almost tactile materials. The proof that there is still and always to make with this stringed instrument.
Jérome Noetinger
____________________________________________________________________________________________________________
Tout Corps d'Etat - solo de guitare électrique par Jean-Sébastien Mariage
LIVE dans le cadre des [MuseInSitu]
14/05/2021 – 18h30 en direct des studios de La Muse en Circuit
"La corde de l’arc comme celle de la lyre exerce une traction sur le bois qui lui-même reçoit chaque corde et la tend. C’est cette double traction dans les deux sens qui permet la beauté du son quand la beauté du son ne dit rien d’autre que la précision de la mort à partir de la flèche qui fuse vers la proie." – Pascal Quignard, extrait de 'Mourir de penser' (Chapitre XIV, 'Le boomerang' - Grasset, 2014)
Larsen. Les sons sont lancés de l’amplificateur vers la guitare, sur laquelle ils rebondissent pour retourner à leur source. Les cordes de la guitare tissent une toile qui fait apparaître un horizon sonore dont les reliefs sont dessinés par les fluctuations de la matière électrique. Loin du contrôle ou de la maîtrise, le musicien met ici en jeu un dispositif des plus simpliste qu’il pousse à l’extrême, déambulant autour de l’amplificateur, comme une danse qui déstabilise les ondes.
Réalisation : Rudy Etienne :
____________________________________________________________________________________________________________
Projets actuels
___________________________________________________________________________________________________________
Archives
-
Born in Paris in 1973 and raised in the middle class suburbs, it’s on the clotheslines at the end of the garden that Jean-Sébastien Mariage gets (...)
-
Hubbub :
- “Ub/Abu” / For Four Ears, Suisse 2000
- “Hoop Woop“ / Matchless Recordings, Londres 2001
- "Hoib" / Matchless Recordings, Londres 2004 (...)
-
First step of a study on the fuzz.
Recorded May 3, 2019 in Paris.
This solo is presented as a crossing of Gehenna.
Guei Hinnom is a narrow (...)
-
The Cosseron/Mariage duet visits the in-between, not the sound but its meaning. It is the association and only of these two musicians that will (...)
-
Extracts recorded in mai 2017 at TAP in Poitiers :
Extreme slowness
This is the only instruction that Claire and Jean-Sebastien did (...)
-
The music is very improvised, quite unique and rather unexpected: we found ourselves in uncharted territories, not to return. We’re enjoying it. (...)
-
"We improvise the music excessively"
Jean-Sébastien, Heddy and Mathias have been playing together for a very long time, but this is the first (...)
-
Jean-Sébastien Mariage : guitare électrique
Frederick Galiay : basse électrique
Créé en 1993, Chamæleo Vulgaris est une formation ayant oscillé (...)
-
Throughout this music we are quickly sucked by the sweetness of the dialogue, its subtlety and sensitivity. The volume is generally quite low, (...)
-
The Metaxu trio visits the in-between, not of the sound but its meaning. It is the association of these three musicians and only this that will (...)
-
A guitarist, a guitar, a cable, an amplifier, all in two copies. No effects pedals or other filters here, yet so dear to this instrument. Here is (...)
-
Some solo recording since 2000
-
Frédéric Blondy - Bertrand Denzler - Jean-Luc Guionnet - Jean-Sébastien Mariage - Edward Perraud
1999 First meeting 2000 Théâtre sur le Pavé (...)
-
Catherine Jauniaux : voice
Xavier Charles : clarinet
Jean-Sébastien Mariage : Three musicians gather together around a book by Marguerite Duras. (...)
-
Catherine Jauniaux : voix
Jean-Sébastien Mariage : guitare
Catherine Jauniaux et Jean-Sébastien Mariage collaborent dans deux projets : (...)
-
Audrey L and Jean-Sébastien M met to begin this duo after a concert in Paris, a recording followed in the next months. With trust and complicity (...)